Domaći džem od šljiva s fruktozom


Džem od šljiva bistrica, pripremljen sa samo  0,5 kg fruktoze




Ovo je modificirani stari obiteljski recept za džem, koji se uobičajeno radio sa bijelim šećerom. Sada sam u količinu od cca 6 - 7 kg očišćenih šljiva dodala samo 0,5 kg fruktoze.




U početku sam namjeravala potpuno izostaviti šećer, ali obzirom da šljive nisu bile baš jako slatke, ipak sam dodala malo fruktoze.
Šljive smo dobili na poklon, pa ih je svakako trebalo nekako spremiti za zimu. 
Ja nisam nikad bila pretjerani ljubitelj pekmeza, marmelada i džemova, više sam tip za čokoladu, a voće više volim svježe. Od kada je dijete odraslo, nisam kuhala ni pekmez ni džem.
Međutim, kako u zadnje vrijeme prakticiram prehranu po Montignacu, poželjela sam, ako već za doručak jedem pekmez, da bar bude domaći.








Iako sve takve voćne namaze ja obično zovem pekmez, po nekoj stručnijoj terminologiji to je džem, jer se kuha od velikih komada voća. Pekmezi su od samljevenog voća, a kod marmelada voće se procijedi tako da ne ostane ni komadić kožice.  Rezultat je jako fina pomalo prozirna marmelada, nešto kao želatina.

Ovaj džem radila sam od cijelih šljiva kojima su samo prethodno izvađene koštice.







Upotrijebila sam slijedeće sastojke:
  • 6 - 7 kg šljiva očišćenih od koštica. Ovo je procjena za količinu, jer nisam vagala. Posuda u kojoj sam kuhala bila je veličine 12 litara, a kad sam stavila šljive, zauzele su oko 2/3 rajngle.
  • 1 paket od 500 g voćnog šećera (fruktoze),
  • 1 žlica cimeta,
  • 1 dcl ruma,
  • 1 dcl jabučnog octa

Priprema:

  • Šljive operite, ocijedite, očistite od koštica i stavite u veliku široku posudu kuhati na umjerenoj vatri. Miješajte po potrebi, ispočetka rijeđe, a kasnije kad se tekućina ukuha, potrebno je stalno miješati da ne bi zagorilo. Kuha se nekoliko sati, ovisi o tome koliko tekućine ima u šljivama.
  • Ako nemate dovoljno vremena, možete posudu maknuti s vatre, pa kuhanje nastaviti kasnije.
  • Kad vam djeluje da bi uskoro moglo biti gotovo, dodajte cimet, fruktozu, rum i jabučni ocat i kuhajte još cca pola sata.
  • Provjerite gustoću tako da stavite 1 žličicu džema na tanjurić da se ohladi i vidjet ćete da li je dovoljne gustoće. 
  • Dok se džem kuha, potrebno je sterilizirati staklenke. Ja sam to obično radila u pećnici. Posložila bih čiste staklenke u vruću pečnicu i tako ih ostavila da se dobro ugriju. Tada bih u vruće staklenke nalila vrući džem, zatvorila steriliziranim poklopcima i ostavila napunjene staklenke u vrućoj isključenoj pećnici sve dok se nisu prirodno ohladile. Nikada mi se džem nije pokvario.
  • Sada sam morala improvizirati, jer nemam pećnicu, pa sam staklenke i poklopce prokuhala u posudi s vodom. Izvadila sam iz hvataljkom i okrenula na čistu krpu da se ocijede.
  • Punila sam vrućim džemom u još tople staklenke, zatvorila poklopcem, pa okrenula naopačke da odstoji dok se ne ohladi. Prije zatvaranja treba pripaziti da ne ostane zarobljenih mjehurića zraka u pekmezu, pa treba malo promiješati vilicom ili drvenim štapićem da zrak izađe.
  • Ja recikliram staklenke i poklopce. Mislim reći da čuvam ambalažu od kupljenog konzerviranog voća, ajvara, krastavaca i sl. pa njih koristim kod pripreme zimnice.
  • Staklenke s džemom mogu se zatvoriti i na stari način - s celofanom. U tom slučaju, celofan se izreže na veličinu koja odgovara staklenci, navlaži se rumom i učvrsti gumicom. Tako zatvorene staklenke ostave se u vrućoj isključenoj pećnici dok se ne ohlade. Po stanju celofana može se vidjeti kada su čvrsto zatvorene - celofan se zategne i čvrsto prianja uz staklenku, malo se uvuče, kao da je sadržaj vakuumiran.




Džem je ispao izvrsno. Okus se uopće ne može usporediti s nekim industrijskim, i čini se da će se jako brzo potrošiti. Dok sam ja napisala ovaj recept, već se troši druga teglica.

Od ove količine voća dobila sam dvije velike staklenke od 900 g i 5 manjih od 400 g džema. 

Za pekmeze, džemove i marmelade može se upotrijebiti i smrznuto voće. Meni se nekada dogodilo da nisam imala odmah vremena, pa sam voće strpala u škrinju i kuhala kad sam stigla. Svaki put je bilo izvrsnog okusa.

Kompliciranije je pisati recept, nego skuhati džem. Isprobajte!

Želim Vam dobar tek!





Primjedbe