Grah, češnjak i svašta nešto

Inspirirano receptom za francusku juhu od češnjaka 




Jučer sam uživala čitajući blog Foozdarije i preko komentara na njihovom blogu pronašla tu stranicu.

Zaintrigirao me način pripreme, a obzirom na vladavinu gripe kod nas doma, zaključila sam da nam je baš potrebno nešto sa puno češnjaka, koji, naravno, tjera sve zle duhove i vampire, a nadam se i gripu! E sad,  juha od češnjaka ne bi nam bila dovoljna za cijeli dan, pa sam malo improvizirala.









Upotrijebila sam slijedeće sastojke:

  • 1 veliku cijelu glavicu češnjaka,
  • 1 veću mrkvu,
  • 1 veliki crveni luk,
  • cca 10-15 dkg suhog mesa izrezanog na kockice (mogu se upotrijebiti suha rebra, panceta, buncek, kobasice ili sl.),
  • 3 krumpira (količina po želji),
  • malo listova celera (ja sam imala smrznuto),
  • 1  žličica isjeckane sušene ljute papričice, količina prema tome koliko volite ljuto,
  • 1 žličica slatke mljevene paprike,
  • sol, papar, kurkuma, suhi peršun, suhi bosiljak (naravno, ovo može sve biti svježe),
  • lovorov list,
  • zdjelicu graha skuhanog jučer u expres loncu (ili 1 veću konzervu),
  • 2 žlice maslinovog ulja (ili nekog drugog, prema ukusu).
Priprema:



Ako nisam pogrešno protumačila u izvornom receptu za juhu, glavice češnjaka (i to 1 po osobi!!!) bi u stvari trebalo prerezane staviti na malo ulja i 1 sat peći u pećnici. 

Obzirom da je moja pećnica  nedavno stupila u štrajk, snašla sam se na drugi način: 
1 veću glavicu češnjaka prerezala sam po sredini, u malu posudicu stavila malo maslinovog ulja i na to položila polovice okrenute prerezanom stranom prema dolje. To sam pokriveno dinstala na najmanjem plamenu oko pola sata, uz povremeno dolijevanje vode. 
Nisam se usudila staviti više od jedne glavice, meni se i to činilo previše!

Dok se češnjak dinstao, u većoj posudi, na maslinovom ulju malo sam popržila suho meso izrezano na kockice, a zatim unutra ubacila isjeckani luk i mrkvu. 




Nakon 10 minuta dodala sam i isjeckani krumpir i nastavila dinstati, poklopljeno, uz povremeno miješanje.




U međuvremenu češnjak je bio ispečen.




Vilicom sam ga izvadila iz komuške (vrlo lako izlazi) i stavila na tanjurić.  Mekan je kao putar i vrlo lako se izgnječi u pire


U posudu s povrćem ubacila sam pire od češnjaka, grah, sve šarolike začine i dolila vode (količina vode prema tome želite li gusto ili više jušno varivo).



Sve zajedno kuhati otprilike još 30 min. Gotovo je kad je krumpir kuhan.




Bila sam malo skeptična zbog tako puno češnjaka, ali mogu reći da sam oduševljena kako je ispalo. Češnjak  se ne osjeti previše, a okus je fantastičan.
Mi jako volimo grah i pripremamo ga zaista na puno načina, ali za ovo mogu reći da je možda najbolji recept do sada.

Dobar tek!

I danas poseban glazbeni doživljaj: 






Primjedbe

  1. Apsolutno smo počašćeni što nas spominješ u svom blogu, a posebno nam je drago da si naišla na neki recept koji te je oborio s nogu;)!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, hvala :)
      Mene vaš blog i stil pisanja obara s nogu.
      Kad sam malo depresivna, samo zavirim tamo :)

      Izbriši
  2. Super čušpajz! pečeni češnjak je sigurno dao posebnu aromu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To s češnjakom mi je otkriće. Uopće se ne osjeti da ga ima tako puno,
      a okus je izvrstan.
      Mislim da ću ga češće koristiti i u drugim jelima.

      Izbriši
  3. ..ovo je sigurno odlično...obožavam sve sastojke... divota!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Je, stvarno je fino!
      Izgleda da imamo isti ukus :)

      Izbriši

Objavi komentar

Zahvaljujem na posjeti.
Vaša mišljenja, komentari i savjeti su dobrodošli!