Pijane gljive s integralnom rižom


Ove simpatične tornjiće pripremila sam s sunčanicama i jednom vrganjevkom.


mushrooms with integral rice


Ako nema šumskih gljiva, jelo se može  napraviti s bukovačama, šampinjonima ili shi-take gljivama.


Ovaj recept namjeravala sam poslati na Forum.hr za nagradni natječaj. Nisam uspjela u određenom roku, stalno me pratio baksuz! 

Najprije sam zapalila papirić na kojem piše "Forum.hr" i koji se po uvjetima natječaja mora nalaziti na slikama. Pokušavala sam uslikati tavu u akciji na plinskom štednjaku s tim papirićem!

Nakon što sam ugasila plamen, sve je bilo u redu i bila sam jako zadovoljna rezultatom. Imala sam još točno toliko vremena da pošaljem recept, a onda paf!!! Nisam se nikako mogla povezati s internetom! Za utjehu, pojela sam hrpu ovih pijanih gljiva, pa me je to raspoložilo.

Tako se dogodilo da je ovo prva javna prezentacija  mojih nakrivljenih tornjića. 

Pa, idemo na recept :)






mushrooms with integral rice, preparation



Potrebni sastojci:
  • 1 šalica integralne riže,
  • 2 i 1/4 šalice vode za rižu,
  • malo soli,

  • 3 velike sunčanice i 1 veći vrganj (ili neka druga vrsta gljiva, okvirno oko 250 - 300 g),
  • 1 velika glavica luka,
  • 1 veća svježa crvena paprika,
  • 1 manja tikvica,
  • 1 česan češnjaka (može i bez njega),
  • 1 - 2 žlice maslinovog ulja,
  • 1 - 2 dcl vina (ja sam stavila suho crno Cabernet Sauvignon iz Dubrovačkih podruma),
  • 1 mala žličica ljute mljevene paprike,
  • 1 mala žličica kurkume,
  • 1 lovorov list,
  • 2 - 3 žlice pasirane rajčice (po ukusu),
  • list peršina, celera, bosiljka (po ukusu)
  • sol, papar.

Priprema:



  • U posudu stavite 1 šalicu integralne riže, dodajte hladnu vodu, soli po ukusu (ja stavim 1 prstohvat), promiješajte, poklopite i kuhajte na tihoj vatri bez miješanja sve dok riža ne popije vodu. Za to je potrebno otprilike 25 - 30 minuta.  Provjerite da se ne bi dogodilo da vam zagori, promiješajte, maknite s vatre i ostavite poklopljeno da odstoji 15 minuta.

  • Dok se riža kuha, očistite gljive i povrće i narežite na sitne kockice i listiće.
  • U dublju tavu s poklopcem stavite maslinovo ulje, dodajte luk i papriku i kratko ispirjajte.
  • Dodajte narezane gljive i još par minuta pecite poklopljeno. 
  • Zatim ubacite tikvice, promiješajte, dodajte mirodije, sol, promiješajte, zalijte sa 1 dcl vina i pirjajte poklopljeno još cca 25 min. Povremeno promiješajte i prema potrebi dolijte još vina.
  • 5 minuta prije nego je jelo gotovo, dodajte malo pasirane rajčice, promiješajte i pirjajte još nekoliko minuta. 


preparation mushrooms with integral rice

  • Za tornjiće koristila sam manju šalicu. Šalicu ili čašu isplahnuti hladnom vodom, staviti u nju 1 - 2 žlice umaka od gljiva i pritisnuti na dno. Na to stavite kuhanu rižu i isto pritisnite. Onda opet gljive, pa rižu.
  • Šalicu poklopite tanjurom, sve okrenite i pažljivo istresite tornjiće na tanjur.
  • Ukrasite prema želji, svježom paprikom, listom peršina, limunom, narezanom mrkvom, već prema tome što imate i što vam se sviđa.

Uz zelenu salatu, ovo jelo može se poslužiti kao predjelo, međuobrok, veganski glavni obrok ili kao prilog uz pečeno ili pohano meso, sir ili pohane gljive.

Ako ste na prehrani po Montignacu, izostavite ulje. Pirjajte samo sa vinom i sokom koje ispusti povrće i dobiti ćete izvrsno lagano i ukusno jelo.


Želim Vam dobar tek!





Primjedbe