Salata od tune, integralne tjestenine i povrća

Vitaminska brza i zdrava salata bez dodanih masnoća, prikladna za prehranu po Montignacu




Ovu salatu radim već godinama, ali sam ju obično začinila i maslinovim uljem. Sada sam napravila bez ulja i oduševljena sam okusom. 
Ako ne slijedite Montignac metodu, a ne volite integralnu tjesteninu, ovo jelo, naravno, možete napraviti i s običnom. 


Upotrijebila sam jučer skuhanu integralnu tjesteninu i pripremila hladnu , iako se može napraviti i kad je topla. Ako se ne hranite po Montignac metodi, samo još dodajte  maslinovo ulje i dobili ste izvrsno hladno ili toplo predjelo ili laganu večeru.




Potrebni sastojci:

  • pola paketa integralne tjestenine, cca 250 g,
  • 2 svježe sitno naribane mrkve,
  • 1 svježa rajčica,
  • 1 glavica luka, isjeckana na kockice,
  • 1 konzerva tunjevine u slanoj vodi (ako ne morate ograničiti unos masnoća, koristite tunu u ulju),
  • 1 manja svježa paprika, izrezana na kockice
  • svježi sok od limuna, količina po ukusu,
  • pasirane rajčice - količina po ukusu (otprilike 1,5 - 2 dcl),
  • sol, papar, 
  • malo sitno sjeckanog peršina (nije obavezno).




Priprema:

  • Skuhajte integralnu tjesteninu prema uputstvu na pakiranju. Ja nisam kuhala Al dente, jer sam shvatila da mi tvrđe kuhana integralna teško sjeda na želudac. Obzirom da hladna tjestenina ima niži glikemijski indeks, mislim da sam time zadovoljila uvjete prehrane po Montignacu. 
  • povrće operite, očistite i isjeckajte na kockice, a mrkvu sitno naribajte.
  • Stavite tjesteninu u zdjelu, dodajte ocijeđenu tunjevinu, usitnjeno povrće, peršin, pasiranu rajčicu, posolite, popaprite i dobro promješajte. Dodajte svježeg limunovog soka prema ukusu.




Od ove količine dobijete 4 porcije za predjelo ili lagano glavno jelo.
Ja sam za sebe napravila pola navedene količine, pa sam jedan obrok imala za ručak, a ostatak sam spremila u hladnjak za večeru.





Ova salata je izvrsna za ponijeti na posao. 
Ukoliko ne želite, zbog mirisa, koristiti svježi luk, možete ga vrlo kratko propirjati na 1 žlici vode, pa tek tada dodati u salatu. 
Ako imate vremena, jako fino je dodati i na grilu ispečenu crvenu papriku, oguljenu i isjeckanu na komadiće.
Komadići svježe endivije salate, listovi maslačka ili malo kuhanih šampinjona, isto su zanimljiv dodatak, kao i verzije s mladim lukom ili porilukom.

Nadam se da će vam se svidjeti kao i meni.

Želim Vam dobar tek!




Primjedbe