Kuhana zob - zobena kaša od cijelog zrna


Izuzetno vrijedna namirnica koju bi češće trebalo uvrstiti u naš jelovnik


Oat in the grain


O značenju i ljekovitosti ove žitarice može se na internetu naći izuzetno mnogo informacija, pa ovdje neću pisati o tome. Možete npr. pogledati zanimljivi članak sa Coolinarike

U svojoj kuhinji zob redovno koristim desetak godina. Nema je u svakom dućanu, ali se može naći u većim supermarketima na odjelu sa bio proizvodima ili u specijaliziranim prodavaonicama zdrave hrane.
Iako često koristim i zobene pahuljice, cjelovito zrno zobi je svakako najbolji izbor, jer sadrži sve sastojke koji nisu izgubljeni industrijskom preradom.

Ovdje ću prikazati kako ja kuham zob. Isprobala sam nekoliko načina, ali ovo mi se pokazalo kao najbolje.




my pot for cooking oats


Isprobala sam i kuhanje u pretis-loncu, ali nisam bila zadovoljna. Zob stvara emulziju koja može ispuniti ventil, i dosta se pjeni kod kuhanja. 
Kuhala sam i po receptu iz Makrobiotičke kuharice Eveline Kushi, gdje se stavlja 5-6 šalica vode na 1 šalicu zobi i to se na laganoj vatri kuha nekoliko sati, pa čak i preko noći, međutim, to mi je prekomplicirano.

Ja kuhanu zob koristim za pripremu raznih jela i kuham ju ovako:

Potrebno je:

  • 1 šalica zobi u zrnu,
  • 3 - 3,5 šalica vode,
  • malo soli

Priprema:

  • Za kuhanje treba koristiti visoku posudu, jer zob nabubri tokom kuhanja i poveća obujam. Od jedne šalice zobi dobije se cca 3 - 3,5 šalice kuhane zobi. 
  • Zob se prije kuhanja može namočiti u vodi nekoliko sati. Ja sam radila bez namakanja.
  • Stavite 1 šalicu zobi u lonac, zalijte vodom i stavite kuhati. Kada zakipi dodajte prstohvat soli i smanjite plamen na najmanje.
  • Ja kuham poklopljeno. Ako je plamen prejak, može se dogoditi da vam malo iskipi. Dobro je staviti metalni podložak na plin. 
  • Kuhati tako na laganoj vatri bez miješanja sve dok još ima dovoljno tekućine. Kad se tekućina smanji treba promiješati i pripaziti da ne zagori.
  • Ja maknem sa vatre dok još ima nešto tekućine, odnosno kada zob izgleda kao da je u gustom umaku. Svakako probajte da li je zrno kuhano. Ako nije kuhano, možete dodati malo vode i još malo kuhati uz miješanje. Obično je dovoljno oko 1 sat da se skuha.
  • Kad je zob kuhana, ostavite ju poklopljenu 20-tak minuta. Zrna će još malo nabubriti i upiti tekućine.

How to cook oatmeal whole grain oats


  • Ovako izgleda neposredno nakon kuhanja, prije nego je odstajala. To sam odvojila manju količinu od koje sam radila doručak s voćem i čokoladom.

Oatmeal from whole grain


  • Ovo je kuhana zob kad se već djelomično ohladila.
  • Kada se zob ohladi, ja ju spremim u plastičnu posudu koja se može dobro zatvoriti i stavim ju u hladnjak. Tako može stajati tjedan dana, pa izvadite koliko vam treba za pripremu nekog jela.

Od ovako skuhane zobi mogu se pripremiti razna jela - kruh, slatkiši, doručak, prilozi...zaista bezbroj mogućnosti.

Ja sam od ove količine pripremila 4 različita jela koja ću prikazati u slijedećim postovima:


Nadam se da će vam se svidjeti.

Želim vam dobar tek!


I još nešto za dušu! Zabavite se: https://www.youtube.com/watch?v=rc-0BCSyWtc







Primjedbe

  1. Mi koristimo zobene pahuljice, ali to nije isto, zar ne? Ovo je puno zdravija varijanta. S pahuljicama često ugustim ćušpajz.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja ih isto koristim puno. Utrpam ih svugdje gdje mogu umjesto brašna.
      Međutim, one ipak nemaju sve što ima cjelovita zob. Rasčerupane su, dehidrirane, nemaju u sebi klicu. Prava zob, ako ju posadimo, trebala bi niknuti, ako nije ozračena. Navodno se dosta namirnica podvrgava zračenju kako bi se spriječio razvitak štetočina (npr. žižak), a mi nažalost takvu hranu jedemo. Ja vjerujem da ne bi bilo toliko zloćudnih bolesti kada bi nam prehrana bila zdravija.

      Izbriši
  2. prje 6 mj sam promijenio svoju prehranu,počelo je sa zobenim pahuljicama i malomasnim jogurtom,poslije domaćim kefirom,jedem 100 gr zob.pahuljica i 200 gr kefira za doručak uz kuhano jaje ili 3-4 suhe datulje i nisam mogao vjerovati da tako "neugledan" obrok može dati toliko puno energije,naravno i druge obroke sam prilagodio svojoj želji da smršavim,kad sam počeo imao sam 118,5 kg a sad imam 88,3 kg što je rezultiralo mojom potpunom preobrazbom,kako tjelesnim tako i psihičkim...ovih dana se spremam preći sa zob.pahuljica na kuhanu zob od cijelovitog zrna i ovaj mi je članak od velike koristi...hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čestitam! Jako lijepi rezultat i kvalitetno mršavljenje, bez opasnosti za zdravlje.
      Od svih raznoraznih dijeta za smanjenje težine za koje sam čula,smatram da su najbezbolniji i najzdraviji Prehrana po Montignac metodi i Prehrana u Zoni.
      Imam dobro mišljenje i o makrobiotici i Vedskoj vegetarijanskoj prehrani, pogotovo ako postoje zdravstvene poteškoće.
      Veseli me kad čujem da je moj skromni doprinos na ovom blogu nekome pomogao.

      Izbriši
    2. Kako mrsavite sa zobi ili ?

      Izbriši
  3. Ja se nisam odlučio za ni jednu metodu mršavljenja već sam napravio neki svoj plan.Uglavnom iz prehrane sam izbacio svu konzerviranu hranu,alkohol,sokove,slatko(povremeno čokolada sa više od 70% kakaa),kruh i tjesteninu,krumpir,rižu.Meso,sol i banane u malim količinama,šećer(samo 1-2 žličice dnevno).Doručkujem unutar sat vremena od buđenja,a ne večeram poslije 19.00,jedem 5-6 obroka dnevno....Prehrana uključuje cimet i med(čaj),kuhana jaja,zobene pahuljice,kefir,svo povće i voće(manje krumpira i banana),suhe šljive,marelice i datulje,malomasni sir,mahunarke,lanene sjemenke,ječmenu kašu,sirutku,čili,češnjak,domaći umak od rajčice(kao začin),psilium(indijski trputac),kurkumu,b vitamine,magnezijev klorid,andol 100......Ne bi bio čovjek kad si ponekad nebi dopustio neki izlet na roštilj ali i onda pazim da manje jedem :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Odgovori
    1. Hvala vam što ste komentirali. Moje isprike što je objava kasnila :(

      Izbriši
  5. Stavim sirovu zob u jogurt i promiješam. Čekam oko 20-30 minuta da se zgusne i to je to. Bez kuhanja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerujem da mislite na nekuhane zobene pahuljice ili prešanu zob. To su proizvodi od zrna zobi koja je obrađena u prehrambenoj industriji. Mislim da pravo sirovo cjelovito zrno zobi ne bi bilo upotrebljivo ako nije skuhano. Ono je vrlo tvrdo, kao npr. zrno ječma ili riže.

      Izbriši
    2. Zobene pahuljice se, naravno, mogu koristiti nekuhane, namočene u mlijeko, jogurt, čaj ili voćni sok, a mogu se i kratko prokuhati, ovisno kako vama odgovara.

      Izbriši

Objavi komentar

Zahvaljujem na posjeti.
Vaša mišljenja, komentari i savjeti su dobrodošli!